Harry Potter i Przeklęte Dzieci Nauki

Harry Potter i przeklęte dzieci nauki

Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, aż znajduje się taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on to robi.

Maria Skłodowska- Curie, Albert Einstein, Aleksander Fleming, Malala Yousafzai, Yoshinori Ōsumi… i wielu, wielu innych, pokazali jaka jest na prawdę potęga umysłu i, że zawsze warto mieć swoje marzenia i pasje. Wszyscy Ci wspaniali ludzie, za swoje niezwykłe osiągnięcia, nagrodzeni zostali Nagrodą Nobla. Zanim to jednak się stało, musieli bardzo dużo pracować… badać… eksperymentować… Nie raz, nie dwa popełniali błędy i zbaczali na manowce. Ludzie ci, byli niczym Przeklęte Dzieci Nauki, ponieważ niewielu lub często nawet nikt nie wierzył, że może im się udać! Ale oni byli wybrańcami, bo kochali naukę i nigdy się nie poddawali!
Dziś w kolejnej odsłonie projektu „Piątki z eksperymentami” pokażemy Wam, że eksperymentowanie i badanie świata może być bardzo bajkowe! Zapraszamy Was do magicznego świata nauki, gdzie spotkacie samego… Tak!!! Wita Was sam Harry Potter!

 

Harry Potter i Więzień Iluzji

 

Harry Potter i  Więzień IluzjiPlansza do pobrania

 

    • Harry powie Ci co masz zrobić.

Trzymaj obrazek w odległości ok 30 cm od oczu i przez 30-40 sekund wpatruj się w czarownice Hermionę.
Przenieś szybko wzrok na bramę Hogwartu i wpatruj się w otwartą przestrzeń bramy.

    • Harry powie Ci co się dzieje?

W bramie Hogwartu zobaczyłeś właśnie białą Hermionę na szarym tle.

    • Harry powie Ci dlaczego tak się stało?

Czarna sylwetka Hermiony odbija mniej światła niż białe tło, dlatego komórki wzrokowe w tym obszarze siatkówki, gdzie powstaje obraz czarownicy, są mniej pobudzone. Komórki te od razu reagują na biel w bramie Hogwartu, powtarzając tam zarys białej teraz czarownicy. Natomiast komórki, które były bardziej pobudzone, muszą najpierw zregenerować. Stąd przez chwilę widzimy tło w bramie Hogwartu jako… szare.

 

Harry Potter i Most Tajemnic

 

Harry Potter i Most TajemnicPlansza do pobrania

 

    • Harry powie Ci co masz zrobić.

Lord Valdemort przygotował pułapkę na Harrego i jego przyjaciół, ale Ty możesz im pomóc. Trzymaj kartę przed sobą. Mając otwarte oczy, oprzyj swój nos tuż powyżej Hermiony na miotle, w środku przerwy w moście prowadzącym do Hogwartu.
Oddalaj teraz powoli obrazek, tak abyś widział go wyraźnie.
Poczekaj kilka sekund, aby zaczął działać czar.

    • Harry powie Ci co się dzieje?

Dwie części mostu prowadzące do Hogwartu zbliżyły się i Harry oraz jego przyjaciele mogą teraz bezpiecznie dojechać do szkoły.

    • Harry powie Ci dlaczego tak się stało?

Twój mózg posiada czarodziejska moc! Twój mózg potrafi połączyć w jeden obraz, dwa obrazy wysyłane przez oczy. Most do Hogwartu został naprawiony – dwie części połączyły się.

 

Harry Potter i Insygnia Nauki

 

Harry Potter i Insygnia NaukiPlansza do pobrania

 

    • Harry powie Ci co masz zrobić.

Harry poszukuje Insygniów Nauki i potrzebuje Twojej pomocy. Trzymaj kartę z Księgi Nauki tuż przed sobą. Powiedz Harremu co teraz widzisz?

    • Harry powie Ci co się dzieje?

Zaczarowana Księga Nauki właśnie do Ciebie przemówiła! Zobaczyłeś dwa Insygnia Nauki – dwa trójkąty

  • Harry powie Ci dlaczego tak się stało?

 

Twój mózg znowu ujawnił swoją czarodziejską moc! Twój mózg potrafi wykorzystać swoje dotychczasowe doświadczenia i… rozpoznaje Insygnia Nauki – dwa trójkąty. Jednak stałeś się na moment Więźniem Umysłu! Te figury w rzeczywistości nie istnieją! Twój mózg stara się z wszystkich sił połączyć w całość brakujące fragmenty obrazu.

 

Inspirująca, magiczna i… naukowa piątkowo- sobotnia noc już dobiegła końca. Nowych fascynujących odkryć możesz dokonać już sam lub… wyczekiwać naszego nowego piątkowego mocno eksperymentowego wpisu. Do zobaczenia już wkrótce!!!

 

 

 

 


Wpis powstał w ramach projektu blogowego "Piątki z eksperymentami".


Logo projektu Piątki z eksperymentami


 

Komentarze na temat “Harry Potter i Przeklęte Dzieci Nauki

Minęło bardzo dużo czasu od publikacji lub aktualizacji tego wpisu. Komentowanie zostało wyłączone.