Ten wspaniały teleturniej oprócz licznych zalet ma pewną wadę.
Tylko jeden gracz wygrywa, a dziewięciu musi odpaść.
Gdyby to ode mnie zależało, stworzyłbym teleturniej
Dziesięciu z dziesięciu i… uniknęlibyśmy tej przykrości.
/Tadeusz Sznuk*/
Mamo…! Tato…! Czy Pingwiny mogą żyć na równiku? Kiedy powstaje tęcza? Ile stałych zębów ma człowiek? Czym żywi się wieloryb? Kto wymyślił telefon? Kiedy kupuje się „kota w worku”? Co to jest plotka? Znacie to, prawda?! A jakby tak ciekawość świata u naszego dziecka przekuć w świetną rodzinną zabawę?!
QUIZ Wiem Wszystko! – to właśnie jedna z takich możliwości…
Świetna zabawa na wiele okazji
QUIZ Wiem Wszystko! – to doskonała zabawa aż w dwóch wariantach rozgrywek. Gracze mogą bawić się w klasyczne kalambury albo rozpocząć zabawę w zadawanie pytań.
Kalambury z przysłowiami
Gra QUIZ Wiem Wszystko! zawiera 45 kart z różnymi mniej i bardziej znanymi przysłowiami. Po jednej stronie każdej karty znajduje się obrazek dotyczący danego przysłowia, po drugiej zaś trzy możliwe „wersje” jego brzmienia. Graczy dzielimy na dwa zespoły, które na zmianę prezentują przeciwnikom treść przysłowia umieszczonego na wylosowanej karcie, ale tylko przy pomocy mimiki i gestów. Jeżeli drużyna odgadnie o jakie chodzi przysłowie to otrzymuje jeden punkt. Wygrywa oczywiście ta drużyna, która zdobędzie więcej punktów. W razie trudności z udzieleniem poprawnej odpowiedzi, zawsze można skorzystać z podpowiedzi lub… „ściągawki”, która znajduję się w roku każdej karty.
QUIZ Wiem Wszystko! czyli teleturniej dla małego i dużego
Ta wersja zabawy wymaga zastosowania kolorowej planszy, pionków oraz dwóch rodzajów kart. Plansza świetnie zastępuje tablice wyników ale pozwala odnotowywać postępy graczy. Tak jak w poprzedniej zabawie, korzystamy teraz z kart z przysłowiami. Głównym źródłem zabawy są jednak karty z pytaniami i odpowiedziami. Każda taka karta zawiera dwa zestawy po 3 pytania. Zestaw QUIZ Wiem Wszystko! zawiera 45 kart z pytaniami. W każdym zaś pytaniu odnajdujemy trzy różne możliwe odpowiedzi. Jeżeli nie potrafimy udzielić odpowiedzi lub nasza odpowiedź jest błędna to na dole kartonika mamy „małą ściągawkę”.
Przebieg quizu
Układamy karty w dwóch stosikach wg klucza: karty z przysłowiami i karty z pytaniami. Rozkładamy planszę i wybieramy pionki. W zabawie może jednocześnie brać udział sześciu pojedynczych graczy. Rozgrywkę rozpoczyna najmłodszy uczestnik, który decyduje o wyborze jednego z trzech pytań.Osoba prowadząca grę odczytuje treść pytania i trzy możliwe odpowiedzi.. Gdy gracz udzieli poprawnej odpowiedzi na pytanie, to wówczas może przesunąć swój pionek na ścieżce. Kolor pionka odpowiada kolorowi ścieżki na planszy.
Gdy gracz postawi pionek na polu w innym kolorze niż pozostałe pola ścieżki, wtedy odgaduje przysłowie z karty wylosowanej ze stosika z obrazkami. Brak poprawnej odpowiedzi to brak możliwości przesunięcia pionka na następne pole planszy.
Zakończenie gry
Wygrywa ten gracz, który pierwszy opuści swoją ścieżkę i umieści pionek na kółeczku obok ścieżek. My zmodyfikowaliśmy zabawę i w naszej wersji gra przebiegała z udziałem kilku zespołów 2-osobowych.
Inteligentna gra, która uczy i bawi
QUIZ Wiem Wszystko! to według producenta gra przeznaczona dla dzieci w przedziale 6-10 lat, ale naszym zdaniem świetnie mogą bawić się przy niej także starsze dzieci. No cóż… może trochę wstyd się przyznać, ale „starsza część testerów” bardzo chętnie bawiła się w kalambury także „po godzinach”, kiedy po rodzinnej imprezie dzieciaki poszły już spać.
Dobrze dobrana treść zadań gwarantuje nie tylko rozrywkę, ale dostarcza całkiem spora dawkę wiedzy. Tak podane informacje z pewnością zdecydowanie łatwiej dziecku zapamiętać niż klasyczne lekcje z podręcznikiem. Z naszej perspektywy edukatorów domowych, to również doskonała pomoc dydaktyczna.
Ładna i taka sugestywna grafika oraz solidne wykonanie to naprawdę całkiem spore atuty tej gry. Z resztą zespół: Julian Bohdanowicz, Jacek Gawłowski, Sławomir Jezierski i Edward Lutczyn, to gwarancja, że ilustracje będą naprawę na wysokim poziomie! Autorzy pytań to trio w składzie: Agnieszka Krasnodębska, Andrzej Rozesłaniec i Maciej Włostowski. Z resztą cały komplet gier z serii: IQ GRANNA to bardzo ciekawy i przemyślanych cykl gier rodzinnych.
Nasza ocena: bardzo dobry
PS: Kupując gry Granna pomagasz karmić zebrę GRANNĘ z Warszawskiego ZOO.
To już teraz wiecie dlaczego w sesji zdjęciowej do tego wpisu towarzyszyła nam właśnie… urocza zebra.
*Cytat pochodzi z „Tele Tydzień” nr 2, 8 stycznia 2007 ; Tadeusz Sznuk o prowadzonym programie Jeden z dziesięciu.
Post nie posiada komentarzy, a od jego publikacji minęło bardzo dużo czasu. Komentowanie zostało wyłączone.